9 Kasım 2014 Pazar

SEVDALANDIM
Analar gördüm kucağında bebesiyle,
Cephane taşıyordu cephelere.
Eli nasırlı, ayağı çarıklı 
Çilekeş babalar gördüm.
Hüzünlü bakışları,
Geleceği görür gibiydiler şimdiden.
Gözlerine sevdalandım;
SEN VARDIN O GÖZLERDE...
Nice köyler gördüm;
Yanmış,yıkılmış...
Çaresizlık içindeki insanları,
Işık tutuyordu gecelerime...
Mutlak bir şafağa gebeydi umutları:
Hayallerine sevdalandım;
SEN GİZLİYDİN O HAYALLERDE...
Neferler gördüm,
Yürekleri göğüs kafeslerinden iri!
Kurşun yerine,
Hürriyet uçuşuyordu namlularından...
Tetikteki elleri;
Tonlarca hınç yüklüydü üstelik...
Ellerine sevdalandım;
SEN VARDIN O ELLERDE...
Akarsular gördüm;
Kan ağlar, kan akıtırdı denizlerime...
Karadeniz'de yaman bir tekne!
"Bandırma Vapuru!"
İstiklalimi götürüyordu,
Yüz binlerin gönüllerine...
Gönüllerine sevdalandım;
SEN VARDIN O GÖNÜLLERDE...
Samsun, Erzurum, Sivas ve Amasya!
Seninle can buldu can yiğitlerim...
Türkiye'mde Cumhuriyetim!
Ve sevginle yek vücut, bütün illerim!
İllerine sevdalandım;
SEN VARDIN O İLLERDE...
Yapraklar boyun bükmüştü yokluğuna,
Çiçekler kan ağlamaklıydı...
Seni bana anlatırken;
Kasımlara düşman gibiydiler...
İlle de güller Atam!
Güllerine sevdalandım;
ÇÜNKÜ,SEN VARDIN O GÜLLERDE...
K.CENGİZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder